Partnerzy serwisu:
Pasażer

KŚ chcą wrócić do Kłobucka. Czy wystarczy personelu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KŚ chcą wrócić do Kłobucka. Czy wystarczy personelu?
fot. Kamil Czaiński, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgStacja kolejowa w Kłobucku
Wojewódzki przewoźnik ma plan uruchomienia regularnych połączeń do Kłobucka. Nie podaje przy tym terminu inauguracji kursów. Problemem w realizacji tych zamierzeń może być deficyt taboru i pracowników.

W zeszłym roku zakończyła się przebudowa peronów na stacji kolejowej w kilkunastotysięcznym Kłobucku. Nowa infrastruktura pasażerska pozostaje jednak niewykorzystana, bo przez miasto nie kursują ani pociągi dalekobieżne, ani regionalne. W kwietniu samorząd województwa śląskiego nie wykluczył finansowania połączeń w przyszłości, ale zarysował bardzo odległy horyzont czasowy: inauguracja kursów miałaby nastąpić w perspektywie roku 2040.

Przewoźnik kalkuluje możliwości taborowe i kadrowe

Tymczasem wydaje się, że pojawiły się perspektywy znacznie szybszego przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej 131 pomiędzy węzłem Herby a Kłobuckiem. Swoje zainteresowanie tym kierunkiem wyraził bowiem należący do województwa przewoźnik. – W przyszłości chcielibyśmy wjeżdżać do Kłobucka. Tworzymy symulację rozkładu jazdy – potwierdza Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

– Nie mamy sprecyzowanego terminu uruchomienia połączenia – zastrzega jednocześnie nasz rozmówca. – Finalne decyzje zapadną w oparciu o dostępność taboru i zasobów ludzkich – dodaje. Linia 131 jest zelektryfikowana, więc operator mógłby skierować do jej obsługi swój tabor elektryczny. Spółka nie dysponuje aktualnie pojazdami spalinowymi.

Powrót po kilkunastoletniej przerwie

Przypomnijmy, że KŚ obsługiwały już odcinek do Kłobucka w przeszłości. Pociągi przewoźnika docierały tam przez pół roku pomiędzy grudniem 2012 r. a czerwcem 2013 r. W związku z trudną sytuacją taborową województwo ograniczyło wówczas ofertę na wielu liniach regionalnych, w tym całkowicie wycofało się z finansowania przewozów na opisywanym odcinku historycznej Magistrali Węglowej Śląsk – Porty.

Jak przypomniał dwa miesiące temu śląski samorząd, ówczesna decyzja była podjęta z uwagi na stosunkowo niskie zainteresowanie podróżnych. Trudno więc zakładać, że w nowej odsłonie połączenia cieszyłyby się znacząco wyższą frekwencją. Póki co nie poznaliśmy jednak żadnych szczegółów rozważanej oferty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Giżycko: Powrót pociągów tylko na wakacje

Pasażer

Polska – Niemcy: Duży ruch na trasie Węgliniec – Horka

Infrastruktura

Zobacz również:

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Roman Czubiński 04 czerwca 2025

Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Giżycko: Powrót pociągów tylko na wakacje

Pasażer

Polska – Niemcy: Duży ruch na trasie Węgliniec – Horka

Infrastruktura

Zobacz również:

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Roman Czubiński 04 czerwca 2025

Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5